Dag 8 - Vad jag tycker om min kropp.

Eh.. Det är faktiskt en lite känslig fråga för mig då jag aldrig varit helt nöjd med min kropp! Dock så ser jag mig varken som smal eller tjock, då jag ser smal som något benigt och tjockt som någon som rullar fram, haha! 
Nej, usch. Jag tycker det finns för mycket tjejer ska tänka på nu för tiden. Att vara smal är inte snyggt och inte att vara tjock heller, så vi ska försöka anpassa oss och hamna någonstans mittemellan? Whaat? 

Är det bara jag, eller tänker inte killar på sin vikt? Eller är det i tonåren då de kan äta hur mycket som helst utan att gå upp som de slutar bry sig och tänker "Nämen, jag blir inte tjock. Jag kan äta hur mycket jag vill och när jag vill". Men vad händer sen när de slutar växa? De blir tjocka. De märker det inte själva till en början, men de går upp mycket.
Men tjejer? I tonåren har vi lättare än killar att lägga på oss. Speciellt korta personer som till exempel jag. Fast ändå, jag bryr mig inte överdrivet mycket om hur min kropp ser ut. Jag använder kläder som gör att mina former framhävs, vad mer behövs? Visst, vissa dagar reser jag mig ur sängen och granskar mig själv och tycker att jag är tjock. Men jag klagar aldrig inför andra.
Det är något av det värsta jag vet, när folk sitter och pratar; Smala tjejen "Shiiit, jag är så tjock" Normalviktiga tjejen "Nääähäää det är du ju inte! Vad väger du då?" Smala "Asså ååh.. jag får ångest bara av att säga det... 50 kg till mina 168 cm, fyyy vad fet jag är, shiiit :( Vad väger du då?" Normal "...Jag väger 60 till mina 168 centimeter" Smala "....... MEN DU ÄR JU INTE TJOCK JU!!"

Fyfan. Så jävla vidrigt. Har bara lust att smälla till folk som håller på så. Jag är inte alltid nöjd med min kropp, men det blir ju inte bättre för att jag går runt och tjatar om hur tjock jag är och får större personer att känna sig extremt överviktiga? För att komma till punkt; Jag är nöjd med min kropp. Men jag kämpar med den, för att inte bli för smal eller för tjock, och jag skulle aldrig vilja få någon annan att känna sig tjock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0