Pojken som kallades Det

"Hon beordrade mig att ta av mig kläderna och ställa mig vid köksspisen. Sedan lutade Hon sig framåt och vred på gasen på köksspisen. Jag blev genast skräckslagen. Det svartnade för ögonen och benen började vika sig under mig. Jag ville försvinna. Jag slöt ögonen och önskade att Hon skulle gå upp i rök. Min hjärna gick i baklås när jag kände hur Hon låste fast mig som i ett skruvstäd med handen. Hon grep tag i armen på mig och höll den över lågan som fladdrade i brandgult och blått. Det såg ut som om min hud exploderade av hettan. Jag kände lukten av svedda hår från min brända arm. Trots att jag försökte kämpa emot lyckades jag inte få Henne att släppa taget om min arm."

När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan fyra års ålder han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor. Dave isolderades succesivt från sin pappa och sina bröder. Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle dö.
Idag är Dave vuxen. Med beundrandsvärt mod lyckades han inte bara överleva sin fasanfulla barndom utan också skapa sig ett tryggt och meningsfullt liv.




För er som inte läst böckerna - GÖR DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0