Företag för en dag

Hellu. Idag var det "Företag för en dag" för oss i 9B. Det innebar att vi skulle vara i olika grupper i klassen och sälja valfria saker under en dag och tjäna så mycket pengar som möjligt på det. Jag och min grupp(vi var 6 stycken)sålde kakor. Det gick awzum, vi fick hela 735 kronor. :DD
I alla fall, jag och Evve gick runt och knacka/plinga på olika hus och försökte sälja. Jag hade ju som sagt bakat kladdkaka i helgen, det loliga var bara att den gick åt på andra "kunden", haha, det var en kvinna som köpte HELA kladdisen för 30 spänn. ^^ Vi tjänade tillslut 110 spänn ungefär, sen gick vi och åt lunch. Sen efter det gick vi hem till mig och sålde Evve's kakor till pappa(hahhaa), sen till Konsum där Tina, Sandra och Sofia F(dom andra i våran grupp)(vi var 6 stycken men den sista var på lassarettet och sålde cookies där)var. Vi "hjälpte" dom att sälja kakorna resten av timmarna vi hade kvar att sälja(vi fick bara sälja mellan kl 9-1). Det gick bra faktiskt, Viktor och Leo kom även förbi en stund, dom 2 hade gått runt hela dagen och samlat pant. xd Faktiskt ganska effektivt, man slipper ju kunder..Oo

Vet inte vad jag mer ska säga. På onsdag är det prov på religion så ikväll måste jag plugga. -.- Herå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0