2010 i ord och bilder(mest ord)

Tänkte nu göra en rejäl årsresumé av mitt 2010. Enjoy!

Januari - Min dator hamnade på lagning i ca 2 veckor. Drygt. Men sen den 28:de kom den tbx. :D Men iaf dog en person på min skola, sorgligt </3, jag och min klass var på kulturcentrum, jag och Jossan var på stan och jag köpte nya hörlurar, sen sista dagen av januari var jag och Carro på team sportia och köpte nya koftor. Sen hände inget mer.. inom skolan hände det dock fett mycket; vi började med teknik(jag kom på smörskärare, moget), på median skulle vi spela in om ett valfritt band(jag valde Ebba Grön), och på musiken började vi med pop-historia.

tog typ inga bilder i januari, men slänger in en egobild jag tog när jag hade på mig min nya kofta :3


Februari - Mina kusiner Amanda&Josefin fyllde fjortis(14), så jag och pappa var där och hälsa på dom och jag gav dom varsin biobiljett.. Sen spontan for jag ner på stan och köpte kläder till stilbytardagen, sen var jag och sökte praoplats, sen hade vi som sagt stilbytardag på skolan, jag var FlowerPower typ xd, sen var jag på subway med Evve och Sandra, sen var det FF hemma för mina parents for och fira att dom fyllt 50, sen var jag på bio med Jossan, vi såg avatar, sen var jag och mina föräldrar+brorsan på lassarettet för att ta spruta till Egypten.

tog inga bilder februari heller, så he blir egobild där med


Mars - I mars så började elevens val på skolan, jag hade syslöjd, sen den 3:e var jag även hemma hos Selma för första gången med Hannah och Carro, sen den samma dag firades det att mamma fyllt 50 och många gäster kom, bla Amanda&Josefin. :3 Sen den 6:e firades det att pappa fyllt 50 med dunder och brak och alla hans syskon och deras familj kom och vi firade först i en lokal vi hyrt sen hemma hos oss. Dagen efter den 7:e var jag på Mediamarkt först och köpte Dead By April's skiva, fick även se medlemmarna i wunderbara bandet+ fick jag den signerad av en av dom, efter det samma dag så for jag mina syskon och en av min syrras kompis och for och såg när syrrans boyfriend spela innebandy, dom vann med 8-5 ;D. Den 8:e var jag på bio och såg Alice i underlandet med Carro. Sen den 9:e kom Ronja förbi och vi spelade spel osv. Den 11:e var jag på stan med mamma och jag klippte mig samt köpte kläder inför Egypten. Den 13:e var jag först på godishuset med Carro(och min brorsa och hans kompis som skjutsa dit oss), sen var jag också med henne på kvällen och vi ba ägde. Den 15-18 ungefär hade jag magsjuka, det sög. Men på kvällen den 18:e var jag ändå på teatern och fick min prov-sminkning inför uppspelet. Den 19:e var jag back on track i skolan igen :3 Den 20:e var jag hos Amanda&Josefin för att "fira" att deras mamma fyllt år, Sara(Amanda&Josefin's kompis)var också där, och vi 4 bara ägde. Den 24:e var en sorglig dag, för då fick vi lov att ta bort Zigge </3, men that's life ibland.. :( Den 28:e var det teateruppspel, fifan vad awzum. :3 Sen den 29:e for jag, min familj+syrran's kille och faster(+hennes man)på en 16 dagars- semester till Egypten, AWZUM. :3

Kort och sagt hände fett mycket saker under mars xD

den 3:e när folk från släkten kom förbi för att fira att mamma fyllt 50.
< Amanda - Josefin - Jag - Linus(men syns inte så mkt)>


Den 7:e när jag var på mediamarkt och såg Dead By April ALIVE


Den 9:e när Ronja kom förbi, vi flumma lite med min webbcam :3


Den 11:e när jag klippt mig


Den 18:e när jag fick min prov-sminking på teatern. Jag skulle spela fjortis ja Oo


Den 28:e efter uppspelet


Den 29:e när vi var framme i Egypten, jag fotade vårat hotellrum..<.<
Jag fick dela rum med brursan xd


Den 30:e spelade jag mina syskon och syrrans boyfriend på deras tennis-sak.


Den 30:e fick jag även rida på en kamel som heter Oskar, det var askul xd


Den 30:e köpte jag även denna, bara som ett minne


Den 30:e på kvällen invaderade vi deras diskotek..xd Elr nåt xd


April - Den 14:e kom vi hem efter en wunderbar resa i Egypten, och jag var död.. Haha, nämen vi hade fått lov att stanna 2 dagar till för att planjävlet var försenat. Men tur iaf att vi kom hem dagen innan åskmolnet Oo Ni får mer fakta av bilderna nedan sen. Den 15:e var jag i skolan igen. Det var..kul xd Nämen typ alla undrade hur det varit i Egypten, och jag hade även synts i tidningen+datorn..:D Efter skolan den 15:e var jag med Evve. Sen hela den helgen var jag med Carro, Hannah, Niklas och Nisse, vi hade cyklat runt och bara ägt. :3 Den 19-23 var det prao, och jag hade praoat på Mix resturang, det var ganska kul. :3 Den 20:e var jag med Carro och Hannah, och den 21:e pratade jag med Knut för första gången på tele..DET ÄGDE. :D Den 30:e var det valborg och det firades med att jag först for och köpte en ny cykel på inter sport, sen for jag, Carro och Selma ner på ersäng och mötte upp Hannah, Alex och hennes kompis Amanda. :3 Det var kul.

Den 1:a april köpte jag en ny keps i Egyptah


sen var det eldshow i diskoteket


sen bjöd han som gjorde showen upp min brorsa och en ryss(min brorsa till höger)


killen som showade den 1:a skrev mitt namn på arabiska på min arm den 2:a(dagen efter)
det var coolt


samma kväll fick jag se hur dom gjorde sånadär, allt gjort av sand, imponerande? svar; JA


jag, mina föräldrar, faster och hennes man slog oss ner på ett slags café? och jag fick smaka en såndär på bilden för första gången. Den kallas banan nånting ;D


den 3:e fick jag såndär blomma av en som jobbade på hotellet :] fast min faster fick mer menmen xD
min pappa håller i blomman på bilden


den 5:e for vi på en 2- dagars tur till Kairo. Det var awzum :o fast jag fortfarande var förkyld då menmen.
först fick vi se moské


ganska häftigt att dom begravde snubben som byggde moskén därinne?


sen fick vi se pyramiderna i Giza
jag, min pappa och broder gick in i den största, det var bara awzum


sen fick vi se sphinxen


dag 2 i Kairo köpte jag glajjor


och armband


sen köpte jag mig den där t-shirten när vi kommit tillbaks från Kairo


den 8:e for vi ut på en båttur, det var ganska kul :3


jag, mina syskon och syrran's kille


Den 9:e for jag mina syskon och syrran's kille till aqua park, det ägde :3


en bild syrran's kille tog när jag och mina syskon åkte :3


"sista" dagen(den 11:e)när vi slog oss ner på en resturang kom dom med en kittie, den var sjukt söt :3
fast mamman till den var bara creepy, den ba O.O


den 12:e blev vårat plan försenat, och kl 12 fick vi ju lov att checka ut från våra rum för nya skulle få dom. Så från kl 12-4 satt vi och bara dog. men sen på kvällen när dom fick reda på att vi fick vänta en hel jävla dag så fick vi nya rum som Detur fixa åt oss. på bilden satt jag i mina föräldrars nya


den 13:e åt vi först frukost och lunch på hotellet, sen kom dom med en buss och hämta upp oss till flyget för då var dom tydligen super säkra på att vi skulle få fara nån gång. men fick vi det? antagligen inte. vi fick lov att sitta på flyget hela jävla dan och bara dö. sen på kvällen efter att ha suttit på flygplatsen i ca 6-7 timmar så skicka dom iväg oss på ett hotell i närheten som vi fick all-inclusive på.


vardagsrummet på det nya hotellet. jag, föräldrarna och brursan dela på ett rum med 2 vångingar. :3


mitt rum, jag hann sova i ca 2 timmar för mitt i natten så skicka dom iväg oss på flygplatsen igen. Och den här gången fick vi äntligen fara hem!! :DD Fatta va lyckliga vi var? ;D


miraklet :3


den 14:e landade vi äntligen i Sundsvall igen.


mitt under våran bilfärd hemåt så kom vi på att vi var hungriga. Så vi tog oss in på en liten resturang i Sundsvall


när jag kom hem till umeå igen så hittade jag detta i tidningen. på bilden är det min syrra till höger och hennes pojkvän till vänster. om ni vill se bilden jag var med på så finns länken här:

http://vk.se/Article.jsp?article=343316&sc=2



köpt i Egypten


köpt i Egypten


min handduk; köpt i Egypten :3


den 18:e när jag var med Carro och Hannah(Niklas for hem och Nisse dissa oss)
HUMOR XD
(egentligen skulle det stå "Rökning förbjuden närmare än 12 meter från bensinpump")


valborg(den 30:e)


Maj - Den 3:e maj var det jag och Knut skaffade denhär bloggen. :3 Det var hennes idé xD Öhm, den den 9:e var jag och mina föräldrar hos farmor, det var ganska roligt :3 Den 11:e fick jag ganska stora "förkylnings-problem" eller vad man ska säga. Det var inte najs :( Den 14:e var jag på stan med min syster och köpte skor :> Den 16:e hade jag "träff" med konfa-gruppen, ganska lul :3 Den 18:e var det tema-dag på skolan; Salut. Bara..lol Oo Den 19:e var jag ute och röjde med Carro, Selma och William. Vi spela fotboll osv. :3 Sen den 21:a var jag först på stan med Josse efter skolan sen var jag med Carro, Anni, Hannah, Joel, Oliver och Marre. Den 22:a var jag på nydala camping igen med Carro och Anni, sen for vi till Selma. Sen samma dag på kvällen var det kulturnatta, var då med Carro, Anni, Hannah och Selma och vi ba hängde runt på stan. :) Den 23:e var jag med Carro, Anni, Hannah och Selma igen. Sen den 26:e var den mest äckligaste dagen av alla, för då på NOn skulle vi först dissikera ett grishjärta, sen skulle NOlärarn ge oss en "rundtur" om grislunga, utan den minsta tanken på att folk kan vara KÄNSLIGA?! Aja, den 27:e var det sista teaterkvällen innan sommarn, det var fint. Sen var jag på stan en stund med Tina, Julia och några av hennes kompisar+några andra från teatern. Den 29:e ägde FETT dock. För då var det Nordic Rock. :3 Jag, min brorsa, pappa, fasters man(och hans barn och barnbarn), farbröder och 2 av mina kusiner var där, och ouff, ångrar inget :3 Mest värdefulla kvällen ever.

Carro och Selma den 19:e


kulturnatta den 22:e


den 26:e när vi dissikera grishjärta


grislungan


NORDIC ROCK :D(29:e)


Juni - Den 5:e juni var jag på ängarna och körde amerikansk fotboll med Carro, Selma, Anni, Kalle och senare Selmas lillebror också. Det var tufft :] elr nåt xd Den 9:e hade vi brännbollsdag på skolan. Min klass var niggaz(negrer). Det var bra dag även fast det regnade nåt så jävulskt. Efter det var det klassens dag, vi åt korv inomhus och såg på en B-film. Den 10:e var vi lediga från skolan, och min bror tog studenten, så jag min syrra och föräldrarna for då till vännäs och grattade han. :3 Den 11:e var det skolavslutning, var najs :3 Då åt vi tårta och såna där saker. Samma kväll for jag ut med Carro och röjde hela Ersboda xd. Den 13:e kom Ronja förbi och vi flumma såklart med webben, sen ägde jag hon på krocket :) Den 14:e var jag med Carro&Hanna, ägde :D Den 16:e var jag med Carro&Hannah igen, vi cykla runt, baka negerbollar osv. Samma kväll var vi även hemma hos mig och flumma sönder. Dagen efter(17:e)var jag med dom igen. :) Den 19:e var det grillfest vi grannar emellan. Den 20:e firade vi att min syster fyllt år, sen var jag med Carro&Hanna. :3 Den 22:e var jag med Carro&Hanna på dagen, sen sov jag och Hanna i hennes tält på hennes framsida. :> Midsommarn den 25:e firades med familjen, elr föräldarna iaf xd. Sen den 26:e for vi till min faster och även på trav på kvällen. Den 29:e var jag med Jossan, vi hade film-maraton :3 Sen den 30:e var jag på bio med Hannah, Carro&Hannah, vi såg Eclipse :),

brännbollsdagen den 9:e


Carro, Anni, Hannah och Selma's klass var emosar. :]


våran kenya-flagga


den 10:e när brorsan tog studenten
bild tagen från vårat köksbord


den 11:e när jag och Carro var ute och röjde


den 13:e
< jag - Ronja >


den 16:e


den 22:e när jag och Hanna sov i hennes tält


den 29:e, Jossan's fina kattunge som dom senare gav bort(as usual)


Kommer med "2010 i ord och bilder(mest ord)del 2" senare, kanske tom imorrn. Tills dess önskar jag er en fortsatt trevlig kväll. :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0